Du är en vacker person

Hej alla underbara människor!
Jag kom precis hem efter att ha varit hos min gudmor och gudfar på middag. Min gudfar fyller nämligen år idag, GRATTIS!
När jag åkte hem satt jag och tänkte på hur glad jag är att jag och bästevän äntligen börjat blogga tillsammans nu. Jag tänkte också på hur ensamt det är i mörkret. När jag satt och tittade ut genom fönsterrutan och såg bara massa bilar och hus, i husen fanns det vissa fönster som var tända & andra helt mörkt. Och det där otroligt tjocka lager av mörker som hade lagt sig som en hinna över vår vackra huvudstad. Då slog det mig att du ska verkligen vara glad att du är just du och att du har några vänner vid din sida. Det spelar ingen roll om du har 3 stycken eller 15, bara dom är äkta. Bara känslan av att veta att man har någon vid sin sida och som visar att det älskar en gör en glad. Ta hand om dom och visa att du älskar dom så mycket som du gör.
Ta vara på det du har, du lever bara en gång.
Även om allt är skit och du bara vill ge upp, kämpa vidare tänk positivt. Tänk på att vad som än händer har du en mamma och en pappa som älskar dig överallt annat, även om det inte visar det. Det spelar ingen roll om någon av dom inte står kvar här med båda fötterna på jorden, dom finns ju kvar någonstans i alla fall, och pekar på dig och visar alla änglar :
Det där är mitt barn!.
Tänk också på att du är du, du är speciell det finns bara en av du och du är underbar. Du som kanske blir mobbad i skolan varje dag eller blir utsatt för något annat sådant, tänk på att det finns alltid någon som har det värre och att den som kallar dig för hora, tjockis eller kanske cpbarn, inte alls mår bra. Att den kanske mår precis som du, om inte värre. En sak jag mer tänkte på va hur ensamt och svårt det borde va att vara helt ensam i en storfrämmande stad. När vart man än går finns det folk som håller varadnra i handen, som skrattar tillsammans och som är allmänt glada. Förstå då den stackars tjejen/killen som går där helt själv och sparkar på en colaburk , hur otroligt ensam hon/han borde känna sig. Inget är värre än att vara ensam. Så nu,  håll den/dom du älskar i handen och visa att du bryr dig, och att du aldrig någonsin kommer släppa taget om dom. Och hur du än mår, vad du än gör, och ser ut,
är du en vacker person.


/ Julia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0