Mopeddöden

Heej allihopa, Julia här. Just nu gör jag faktiskt inte så mycket, jag har precis suttit på altanen med min kära mamma och läst tidningen. Otroligt mycket saker som händer runt om i världen nu. Läste bla om en 15-årig pojke som klämdes ihjäl av en lastbil när han kört moppe. Är det inte hemskt ?! Att mopeden har blivit Sveriges farligaste fordon och att de flesta som har moped är under 20. Varje sommar slår den till den traditionella mopeddöden, och de flesta offren har precis fått börja köra. Killen som dog i Linköping i går blev årets tionde offer för mopeddöden. Jag tycker det är så hemskt, killen har inte ens fått börja leva sitt liv liksom och får aldrig en chans igen att ta vara på det. Men aja, nu ropar mamma på mig. Tror vi ska se någon film eller något. Jag bloggar nog senare och berättar vad vi såg för film!

Big love/ Julia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0